LA NOSTRA DECLARACIÓ D’INTENCIONS

Qui som

Som un col·lectiu llibertari i abolicionista de Girona que té com a objectiu principal lluitar contra el sistema penal i carcelari que jutja i tanca a les persones en funció dels privilegis i “necessitats” de l’actual estat democràtic.

És imprescindible visibilitzar el patiments i les tortures que pateixen les persones preses, informacions que mai no traspassen els seus propis murs. Treballem per la dignitat de totes aquestes persones, per la denúncia de les condicions de vida a les presons i ho fem amb un objectiu de fons: la fi de les presons.

Que volem

Partim d’una visió en la qual NO contemplem el càstig (sigui en la forma que sigui) com a eina per a la resolució de conflictes per a cap persona. Creiem en les responsabilitats que hem d’assumir cadascuna  amb qualsevol acte que atempti contra la llibertat d’una altra.

Les presons malmeten l’estat físic i mental de les persones, privant-les d’autonomia, intimitat, espais saludables de reflexió i socialització i, a més, de projectes de suport individuals i col·lectius per afrontar les pròpies mancances o dificultats (entre moltes altres coses).

Aquest posicionament ens empeny a treballar per la denúncia de les vulneracions dels drets de les persones privades de llibertat. A centrar els nostres esforços en donar suport i la solidaritat amb les persones preses i el seu entorn afectiu, treballant conjuntament per a fomentar l’autonomia personal i col·lectiva.

Objectius

Els objectius principals de Rossinyol, col·lectiu de suport a persones preses, són els següents:

  • Oferir suport i acompanyament a les persones preses i al seu entorn afectiu.
  • Visibilitzar les condicions degradants que viuen les persones preses i treure a la llum les seves denuncies.
  • Generar xarxa de persones i col·lectius afins a les idees descrites.
  • Generar discurs i crear consciència col·lectiva alternatives al sistema punitiu.

 

Ho fem  amb xerrades (pròpies i externes); Jornades; escrits i materials de difusió; espai de carteig; passis de documentals; convocatòries de mobilitzacions.

Ens dirigim apersones preses, familiars, professionals (metgessxs, treballadorxs socials, periodistes, advocades…) ateneus, casals, centres cívics i altres espais de barri/poble.



QUIÉNES SOMOS

Somos un colectivo libertario y abolicionista de Girona que tiene como objetivo principal luchar contra el sistema penal y carcelario, que juzga y encierra a las personas en función de sus privilegios y las “necesidades” del actual Estado democrático.

Es imprescindible visibilizar los sufrimientos y las torturas que sufren las personas presas; información que nunca traspasa sus propios muros. Trabajamos por la dignidad de todas estas personas, por la denuncia de las condiciones de vida en las prisiones y lo hacemos con un objetivo de fondo: el fin de las prisiones.

Qué queremos

No contemplamos el castigo (sea en la forma que sea) como una herramienta para la resolución de conflictos para ninguna persona. Creemos en las responsabilidades que hemos de asumir cada una con cualquier acto que atente contra la libertad de otra.

Las cárceles perjudican al estado físico y mental de las personas, y las priva de autonomía, intimidad, y espacios saludables de socialización y reflexión; además de dificultar proyectos de apoyo individual y colectivo para afrontar las propias carencias o dificultades que impone la cárcel.

Este posicionamiento nos empuja a trabajar por la denuncia de las vulneraciones de los derechos de las personas privadas de libertad. También a centrar nuestros esfuerzos en dar apoyo y mostrar solidaridad con las personas presas y su entorno afectivo, trabajando conjuntamente para fomentar la autonomía personal y colectiva.

Queremos una nuevo mundo en el que las personas no seamos señaladas juzgadas y encerradas y trabajemos juntas en las diferentes maneras de asumir los conflictos.

Objetivos

Los objetivos principales de Rossinyol, colectivo de apoyo a personas presas, son los siguientes:

  • Ofrecer apoyo y acompañamiento a las personas presas y su entorno afectivo.
  • Visibilizar las condiciones degradantes en que viven las personas presas y sacar a luz sus denuncias.
  • Generar una red de personas y colectivos afines a las ideas mencionadas.
  • Generar discurso y crear conciencia colectiva y alternativas al sistema punitivo.

Lo hacemos con charlas (propias y externas); jornadas; escritos y material de difusión; espacio de carteo; pases de documentales; convocatorias a movilizaciones.

Nos dirigimos a personas presas, familiares, profesionales (personal sanitario, trabajadoras sociales, periodistas, abogadas…), ateneos, colectivos, centros cívicos y otros espacios comunitarios.